måndag 28 mars 2011

hej

Nu är nog på tiden att jag tar och skriver något, har ju länge sagt att måste skriva ofta.. Men händer ju inga större grejer egentligen. Skulle vara kul att veta om någon läser..?? så vet om är någon idé... Har inte hänt något speciellt viktmässigt. Gått från 73,2kg förra veckan till 73,3kg idag... Ingen större betydelse eftersom ju bara är ett hekto, men vill ju NER!!! Den sista tiden då; Har fått veta att får fast på jobbet fr.o.m. 1/4 *JIPPI* Så glad!! Både för att är fast, men trivs också jättebra!! Trevliga arbetskamrater och trevlig brukare!!!! För de som inte vet har fått jobb som personlig assistent. Har ju jobbat extra sen i somras, men fr.o.m. 3/1 fick jag provanställning; 75%. Sen i början av mars fick jag veta att kommer bli fast från 1/4. Har ett tag försökt räkna hur många kalorier jag äter för att se om det hjälper min viktnedgång. Pratade för ett tag sen med dietisten och hon sa att de flesta som gjort gbp äter ca 1100-1400kcal/dag för en stabil viktnedgång. Så jag har kört på 1100kcal. Inte lättaste alltid, men med ganska så små portioner så går det. Fyller i på hälsovakten vad jag äter. Men ligger ju ändå stilla i vikt, och efter frågat dietisten så tyckte hon att jag ska öka antalet kalorier eftersom jag tränar en del. Så ska testa nu en vecka med 1200kcal/dag så får se vad som händer på vågen på en vecka. Så får ta ställning då om kanske ska öka till 1300kcal/dag eller om kanske ska gå tillbaka och försöka med 1100kcal/dag. Gäller att testa sig fram. Men måste vara stenhård!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. jag läser!!!
    men jag är rätt dålig på att kommentera...
    grattis till jobbet!!!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att ramla in på en viktblogg! Hittade dig på familjeliv :) jag fick själv barn för 3 månader sen och har precis gått ner de 15 kg jag gick upp. Jag har några jobbiga sambokilon som ska bort också, så 4-5 kg till. Lycka till och hoppas du når din målvikt! :)

    SvaraRadera