tisdag 29 mars 2011

kalorier

Håller ju på att räkna kalorier för att se om händer något. Den ena dietisten jag har/haft kontakt med tycker att jag ska äta ca 1300-1400kcal/dag och den andra tycker 1400-1600kcal/dag. Lite mer eftersom jag tränar, blir ju inte massor med träning, men iallafall en del. Men jag testar att öka från 1100kcal/dag till 1200kcal/dag så får vi se om händer något. Känner att vill ändra och testa i små steg. Idag har vi varit iväg en del ärende, så ett par av mellanmålen har bara blivit äpple, så inte så mycket kalorier. Så nu ikväll hade jag lite problem med "vad ska jag äta för de sista ca 300kalorierna"... Blev en macka/fralla med skivat ägg... Annars en del dagar har jag fått tänka ordentligt för att hålla mig inom ramen, men nu blev alltså åt andra hållet. Hade ju inte varit någon panik om hade blivit ca 100 för lite, men eftersom det skilde 300 så.. natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar