torsdag 13 januari 2011

Dietist

Har säkert nämnt det ett antal gånger, men den (ungefär) vikt jag har nu har jag haft sen slutet av augusti... Har gått ner ½-1kg någon vecka, men sen gått upp lite igen.. :-(
Är så jäkla trött på det nu och vill ju ner ca 10-15kg till.
Så jag ringde till dietisten idag för tips vad jag kan göra för att det ska sätta igång igen.
Hon frågade lite om hur jag äter nu och sådär...
Hon skickade mig en matdagbok som jag ska fylla i vad jag äter och dricker och hur jag rör mig under fyra dagar.. Sen ska hon föra in det i något program hon har och sen höra av sig till mig igen.
Hon sa det att operationen hjälper de flesta med vikten i ett år och sen är extra viktigt att tänka på vad man äter ("som innan") Men är ju snart ett år sen (2/2) jag gjorde min op. Men gick ner det jag gått ner på ca 6½månader..
På tal om min op så är det exakt ett år sen imorgon som jag var på infoträff och hade samtal med läkaren och fick mitt godkännande & optid.
Dietisten kollade även när är dags för mig med ettårskontrollen & kommer antagligen bli runt 15/2. Helt sjukt att det snart gått ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar