måndag 17 januari 2011

jippi!!!!!!!

Hade tills idag (från förra måndagen) gått ner 1,3kg. Jag håller bara tummarna för att blir lite till tills nästa måndag så inte går upp det igen.
Kanske inte egentligen behöver gå ner mer, jag vet att hänt massor och det är jag verkligen superglad för. Men vill ner några kilo till. Exakt hur mycket vet jag inte. Men antagligen under 70kg iallafall. Fast ser helt annorlunda ut i kroppen nu, för nu ser ut ungefär i storlek/form som gjorde innan jag gick upp igen (under graviditet) efter min förra viktnedgång & då vägde jag ca 10kg mindre än vad jag gör nu.

Ska inte skriva för mycket, men fick några gulliga uppmuntrande sms av en kompis igår. Hon fick mig verkligen att tänka till att tänka mer på det positiva!! Som hon säger gäller det att i längden skapa goda vanor. Är verkligen nöjd med vad jag presterat. Vet att skrivit mer om mitt missnöje, men är vi inte alla lite så... Att man klagar för mycket på det man inte är så nöjd med och pratar inte så mycket om det man är nöjd med. Ska försöka vara mer positiv hädanefter. Kan inte alla göra det som läser; skriv extra positiva inlägg. Skiv gärna en kommentar sedan så får läsa era positiva inlägg.

Har ju börjat föra matdagbok, idag har väl gått sådär. Men inte lika lätt när man jobbar. Tänkte fortsätta med det & skriva in här. Men det får jag lägga in en annan dag för nu är dags att diska upp dagens disk och sen lägga mig och sova. Just det; hade tänkt rensa/städa ur kylskåpet och snabbrensa frysen också innan sover. Hinner/orkar man det??!! Imorgon ska jobba, träna, storhandla och hem och vara med familjen och sen jobba lite igen på kvällen.

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar