tisdag 26 juli 2011

mysig dag

vaknade ju först ca 7, men sen la jag mig igen. men tog ett tag innan somnade om.. men sen fick sova tills ca 10.30. så skönt!!!! sen tog jag och barnen det lite lugnt. innan vi gick ner och stekte pannkakor. sen åkte vi till nässjö och köpte blomma, glass, dricka och frukt inför vår lilla "utflykt".. Sen åkte vi vidare mot Sävsjö. Min älskade farmor (& farfar) är begravda där, och farmor skulle fyllt 87 år idag så åkte dit för att lämna en blomma. Blev två som planterade, blev jättefint!!! Och NUU kom smarta jag på att jag glömde fota det... jajajaja. Får hoppas på fint väder en dag igen så kan åka och kolla läget och sen till sjön och bada, eller slottsruinen kanske som de bara såg på håll. Jag var mycket i sävsjö när jag var liten, så kan vara kul att visa barnen en del.
sen åkte vi till eksjö och köpte kebabrulle och lånade lite på biblioteket.. sen hem och åt, sen duschade barnen och i säng. sen nu har jag haft en lugn kväll.
Men nu dags att sova för jobbar hela långa dagen imorgon. Sen får se hur mycket hinner fixa här hemma. Gräset behöver lite omskötsel nu, har ju växt en del av allt regn... Men imorgon blir väl svårt att hinna med då slutar 18. Skulle nog behöva vara ledig en hel vecka och "fixa och dona". Men är ju ledig v 32+33, så det blir skönt!!!!

god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar