lördag 16 juli 2011

skärpning

Blev köttfärssås och spagetti idag, ett tag blev ganska ofta men nu var ganska länge sedan. Senare idag blir det fläskfilé, färskpotatis och champinjonsås. Tänkte fixat igår, men blev aldrig så. Ang rubriken så måste jag skärpa till mig med mat och vätska. Blivit lite fel det sista, men ska nog börja skriva matdagbok igen. Var lättare då att hålla sig till det bättre. Så måste jag dricka mer också, har blivit mest pepsi max och fun light. Har inte blivit så mycket som borde, så måste få i mig mer. Tar gärna tips på hur ni tänker för att göra för att få i sig rätt mängd. Det är ju inte bara att dricka för mig, kan ju inte dricka till maten och inte för tätt inpå varken före eller efter mat. Så det gör ju det genast svårare. Nu har en del att göra, ledig idag. Från jobbet alltså, hemma är man väl aldrig ledig... *återkommer*
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

  1. Usch jag är också dålig på att dricka! Ibland tar jag nått att äta och inser att jag var inte hungrig utan törstig :/ jag har en app som heter noom (android) som är jättebra! den har koll på vad jag äter och hur mycket jag dricker, registrerar det jag rör på mig med!

    SvaraRadera